Lektor do reklam radiowych

Lektor do reklam i …. co dalej. No właśnie.  Słuchając radia lub oglądając telewizję nie raz mieliśmy przyjemność słyszeć głosy które zwracają naszą uwagę. To właśnie lektorzy reklamowi potrafią czarować nasz słuch w mediach opowiadając historyjki o produktach reklamowych które warto kupić. Czy warto ? To osobny temat. Jednak skupmy się przez chwilę na samym głosie. Nasz głos jest jednym z najważniejszych instrumentów komunikacyjnych w kontaktach społecznych. To od niego w dużej mierze zależy jak postrzegają nas inni. Nasz sposób wymowy, dykcja, barwa i tembr głosu powodują, że słucha się nas lepiej lub gorzej.

A więc poprawiając nasz sposób wymowy możemy sprawić że będziemy słuchani uważniej. Nie rozchodzi się tutaj jedynie o rozmowy towarzyskie, ale w dużej mierze o sposób przekazywania informacji. Dotyczyć to może zarówno kontaktów prywatnych jak i zawodowych. Pracując na co dzień głosem nie tylko jako lektor do reklam (a takich zajęć jest naprawdę sporo, np. sprzedawca, przedstawiciel handlowy, pracownik biura obsługi klienta, trener etc…) powinniśmy zadbać o jego prawidłowy rozwój. Jest to istotne szczególnie w przypadku pracy w której wykorzystujemy nasz głos.

Szukam lektora do reklamy

Poprawna wymowa ukierunkowana na odbiorcę wniesie więcej niż niechlujne niewyraźne zbitki słów wyrzucane leniwie od niechcenia. Z osobami, które przywiązują wagę do swojej wymowy rozmawia się chętniej. Jeżeli czasem odnosimy wrażenie że ktoś nas ignoruje bądź też nie przywiązuje dostatecznej uwagi do rozmowy z nami, może to być spowodowane właśnie naszym sposobem rozmowy. Mówiąc spokojnie i wyraźnie możemy stać się bardziej interesujący dla naszego rozmówcy niż w przypadku gdybyśmy nie przywiązywali do tego należytej uwagi.

Wielu z nas czasem doświadczyło sytuacji, że ktoś kiedyś powiedział nam że mamy fajny głos. Głos, jaki chętnie można użyć jako lektor do reklam bądź też jako głos dziennikarza-prezentera radiowego. Zapewne kilka osób po takiej informacji zadało sobie samemu pytanie czy faktycznie jest coś w moim głosie. Wielu postanowiło sprawdzić swoje możliwości przed mikrofonem i być może dla wielu ta informacja stała się na tyle skuteczna że zmieniła ich życie zawodowe. Dobry lektor do reklam radiowych i telewizyjnych to ktoś z dobrze wyszkolonym głosem. Kto potrafi nad nim panować i umiejętnie się nim bawić podczas opowiadania lub czytania książek.

Lektor do filmów youtube

Czy każdy może zostać lektorem ? Oczywiście , że każdy. Jednak czy każdy będzie w stanie się z tego utrzymać ? To już zupełnie inna sprawa. Aby przyciągać uwagę swoim głosem na rynku pracy należy wpierw posiadać coś unikalnego co może wyróżnić nas od pozostałych głosów. Na pewno podstawowym kryterium wyboru głosu do reklamy jest jest jego barwa. Nie oszukujmy się myśląc , że z mało ciekawą barwą podbijemy rynek i będziemy się mogli utrzymać z pracy jako lektor reklamy. Tylko przyjemne swoją barwą głosy mogą zostać zauważone w branży lektorskiej. Stąd też zanim się „nakręcimy” na pracę w reklamie swoim głosem spotkajmy się w jakimś studiu nagraniowym z realizatorem dźwięku. Zapytajmy go o to jak nas słychać pod kątem pracy w zawodzie lektora. Jeśli faktycznie mamy szansę zaistnieć w tej profesji to dowiemy się o tym i będziemy mogli rozpocząć przygotowywania do ćwiczenia swojego głosu pod kątem zawodowym.

Jeśli jednak realizator stwierdzi, że nasz głos nie jest na tyle ciekawy aby przykuć swoją uwagą to możemy być pewni, że branża będzie dla nas bezlitosna. To może oznaczać stratę czasu, pieniędzy oraz rozczarowanie po upływie poświęconego czasu, że niestety się nie udało. Zawsze jednak jest jakieś wyjście z zaistniałej sytuacji i nawet w przypadku zdecydowanej klapy na rynku reklamy, możemy we własnym zakresie spróbować używać swojego do filmów na youtube, do nagrywania audiobooków czy też do prezentacji multimedialnych. Jest wiele osób dla których praca głosem jest zajęciem dodatkowym. A w przypadku projektów multimedialnych dostępnych w internecie chyba każdy może się w tym przypadku wykazać.

Bank głosów do reklamy

Praca jako lektor reklamy niesie ze sobą wiele przyjemnych aspektów w postaci finansowej. Jeśli nasz głos jest na tyle popularny, że stał się głosem reklamy korporacji spożywczej, farmaceutycznej czy może głosem stacji radiowej. W takim przypadku możemy liczyć na stałe zlecenia dzięki którym praca jako lektor stanie się stałym źródłem naszego utrzymania.

Lektor reklam to praca dająca satysfakcję, nienormowany czas pracy oraz dużą samodzielność. Jest wskazana dla osób zorganizowanych i punktualnych gdyż w wielu przypadkach zlecenia są wysyłane na ostatnią chwilę i często materiał audio trzeba przygotować w bardzo krótkim czasie. Z racji tego, że internet stał się bardzo popularnym medium, w zawodzie lektora można pracować na odległość (oczywiście posiadając odpowiedni sprzęt do rejestracji głosu) i swoje nagrania wysyłać pocztą elektroniczną.

Jeśli już będziesz zarabiać swoim głosem jako lektor z pewnością Twój głos znajdzie się w wielu bankach głosów z których to klienci wybierają te najlepsze. Aby umieścić swój głos w banku głosów wystarczy nagrać dobre demo i wysłać je do studiów nagrań które takie banki głosów posiadają.