Głos do reklamy

Głos do reklamy … jaki się spodoba odbiorcy, to nie lada wyzwanie dla agencji. Trzeba wziąć pod uwagę wiele aspektów dotyczących klienta docelowego dla produktu który jest reklamowany. A co w związku z tym musimy wybrać czy głos do reklamy powinien być spokojny, cichy, głośny, drażniący, czy może relaksacyjny. Sam wybór głosu może sprawić że nasz produkt nie przyciągnie uwagi potencjalnego konsumenta. A zamierzony efekt może być odwrotny od oczekiwanego

Głos do reklamy

Na osobach podejmujących decyzje dotyczące oprawy dźwiękowej i wizualnej spoczywa wysoka odpowiedzialność. Przygotowując kampanie reklamową opartą o reklamę radiową trzeba mieć na uwadze odbiorcę. Wiele agencji reklamy stosuje szkic poglądowy typowego Kowalskiego któremu będzie przedstawiany produkt. W kilkunastu zdaniach jest opisywany jego charakter, upodobania, sposób żywienia, charakter wykonywanej pracy i wiele innych rzeczy zależnych od wyboru głosu.

Kiedy głos lektora spodoba się firmie będącej podczas nagrania reklamy, to z pewnością decydują się oni wybrać danego lektora i wtedy sprawa jest zamknięta. Ale czy na pewno ? Każdy dysponuje innym słuchem. Jedni mają słuch bardziej wrażliwy a inni znowu mniej. Jeśli osoby nie potrafiące dobrze słyszeć starają się wybrać głos do reklamy swojego produktu to może to wróżyć porażkę na całej linii kampanii reklamowej.

Lektor do reklamy

Najlepszym sposobem na wybrnięcie z takiego impasu jest po prostu przedstawienie realizatorowi swoich oczekiwań względem klienta i zdanie się na jego sugestie. Zdając się na jego doświadczenie możemy spokojnie oczekiwać efektów reklamy radiowej. Istotną decyzją jest wybór płci lektora. Ważne żeby określić komu tak naprawdę przyda się nasz produkt. Zakładając że zakupy w domu częściej robi kobieta, pewną kwestię mamy rozwiązaną na początku. Jednak jeśli przyjrzymy się kampaniom reklamowym w radiu które dotyczyły radia jedno nasuwa się od razu. W przypadku luksusowych samochodów marki premium najczęściej są wykorzystywane głosy męskie. W przypadku samochodów z niższej półki sprzedażowej do reklam często jest dołączany głos kobiety.

Taka analogia jedynie wskazuje stereotyp gdzie to mężczyzna zarabia więcej pieniędzy i stać go na lepsze zakupy. Co niestety w dzisiejszych czasach nie wygląda już tak wyraźnie. A różnice w zarobkach w biznesie pomiędzy kobietami a mężczyznami zacierają się.

Mimo tego na powyższym przykładzie można zobaczyć jak istotne są wybory odpowiedniego głosu lektora do reklamy. Kiedy kampania wystartuje, rzadko zdarza się aby została zatrzymana w celu wprowadzenia zmian. Wiąże się to również z wydatkami które ponosi firma zlecająca przeprowadzenie kampanii reklamowej.

Reklama radiowa

Reklamy radiowe dzisiaj koloryzują przekaz antenowy. Społeczeństwo przyzwyczaiło się do słuchania i oglądania ofert w mediach dzięki którym czas nie mija monotonnie. Gdyby dzisiaj media pozostały bez reklam, bez tych wszystkich kosmetycznych dodatków w postaci promosów, program radiowy czy telewizyjny stałby się nudny. Jednak wraz z rozwojem techniki multimedialnej, obrazy reklamy telewizyjnej przyciągają uwagę lepiej niż nie jeden film. Jeśli do takiej prezentacji dodamy jeszcze nisko brzmiący głos, to trudno od takiego przekazu odwrócić swoją uwagę.

Z pośród dostępnych na rynku głosów lektorów do reklam można na pewno wybrać kilka tych najlepszych które mogą z powodzeniem przykuwać uwagę swoją barwą. Interpretacja tekstu z odpowiednim akcentowaniem sprawia że reklama zapada nam w pamięć a głos lektora do reklamy zapamiętamy na bardzo długo.