Lektor do reklam radiowych

Lektor do reklam i …. co dalej. No właśnie.  Słuchając radia lub oglądając telewizję nie raz mieliśmy przyjemność słyszeć głosy które zwracają naszą uwagę. To właśnie lektorzy reklamowi potrafią czarować nasz słuch w mediach opowiadając historyjki o produktach reklamowych które warto kupić. Czy warto ? To osobny temat. Jednak skupmy się przez chwilę na samym głosie. Nasz głos jest jednym z najważniejszych instrumentów komunikacyjnych w kontaktach społecznych. To od niego w dużej mierze zależy jak postrzegają nas inni. Nasz sposób wymowy, dykcja, barwa i tembr głosu powodują, że słucha się nas lepiej lub gorzej.

Dlatego nie dziwi fakt, że te cechy są brane pod uwagę przy wyborze głosu reklamowego. Który z nich wybrać? To ciekawe pytanie, na które nie zawsze mamy jednoznaczną odpowiedź. Ale istnieją pewne podstawowe wskazówki, które pozwalają nam dokonać mniej lub bardziej świadomego wyboru.

Poszukiwanie głosu do reklamy radiowej

Kiedy szukamy głosu do naszej reklamy radiowej lub telewizyjnej, przede wszystkim powinniśmy się skupić na grupie docelowej naszego produktu. W zależności od tego, czy chcemy dotrzeć do ludzi młodych, w średnim wieku czy do seniorów, będziemy szukać głosu bardziej młodzieżowego, świeżego lub bardziej dojrzałego. Również warto wziąć pod uwagę specyficzne cechy naszego produktu. Jeśli chcemy reklamować np. żywność dla niemowląt, warto wybrać głos, który wywołuje pozytywne skojarzenia z macierzyństwem, ciepłem i bezpieczeństwem.

Drugą kwestią jest przekaz emocjonalny, jaki chcemy przekazać za pomocą naszej reklamy. W zależności od tego, czy chcemy się skupić na zaletach produktu, stworzyć poczucie pilności lub podkreślić jego wyjątkowe cechy, będziemy szukać mniej lub bardziej perswazyjnego, mniej lub bardziej empatycznego głosu.

I wreszcie trzecia rzecz, o której należy pamiętać, to styl naszej reklamy. Jeżeli chcemy stworzyć poważny i godny zaufania wizerunek, warto wybrać głęboki, autorytatywny głos. Jeśli natomiast chcemy stworzyć reklamę bardziej nowoczesną i dynamiczną, lepszym wyborem będzie lżejszy, szybszy głos.

Lektor reklamowy z niskim głosem

Jak widać, istnieje wiele czynników, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze lektora reklamowego. Ale jeśli będziemy pamiętać o podstawowych wytycznych, powinniśmy być w stanie znaleźć tego właściwego dla naszych potrzeb.

A więc poprawiając nasz sposób wymowy możemy sprawić że będziemy słuchani uważniej. Nie rozchodzi się tutaj jedynie o rozmowy towarzyskie, ale w dużej mierze o sposób przekazywania informacji. Dotyczyć to może zarówno kontaktów prywatnych jak i zawodowych. Pracując na co dzień głosem nie tylko jako lektor do reklam (a takich zajęć jest naprawdę sporo, np. sprzedawca, przedstawiciel handlowy, pracownik biura obsługi klienta, trener etc…) powinniśmy zadbać o jego prawidłowy rozwój. Jest to istotne szczególnie w przypadku pracy w której wykorzystujemy nasz głos.

Właściwa dykcja jest nie tylko atutem, jeśli chodzi o to, jak jesteśmy postrzegani, ale również pozwala uniknąć problemów zdrowotnych, które mogą być spowodowane nieprawidłowym używaniem głosu.

Dobra dykcja w pracy jako lektor

Oprócz korzyści społecznych wynikających z możliwości skuteczniejszego porozumiewania się, istnieją również bardzo realne korzyści zdrowotne wynikające z poprawy wymowy. Codzienna praca z głosem i zwracanie uwagi na sposób jego używania może pomóc w uniknięciu problemów zdrowotnych, które mogą być spowodowane niewłaściwą eksploatacją głosu.

Jest to szczególnie ważne dla osób, które wykonują zawody wymagające intensywnego używania głosu, jak np. sprzedawcy, pracownicy obsługi klienta…trenerów itd. Właściwa dykcja nie tylko sprawia, że brzmią Państwo bardziej elegancko i profesjonalnie, ale także pomaga uniknąć potencjalnych problemów zdrowotnych w przyszłości. Dlatego proszę dbać o swój głos! To jeden z Państwa najcenniejszych aktywów.

Szukam lektora do reklamy

Poprawna wymowa ukierunkowana na odbiorcę wniesie więcej niż niechlujne niewyraźne zbitki słów wyrzucane leniwie od niechcenia. Z osobami, które przywiązują wagę do swojej wymowy rozmawia się chętniej. Jeżeli czasem odnosimy wrażenie że ktoś nas ignoruje bądź też nie przywiązuje dostatecznej uwagi do rozmowy z nami, może to być spowodowane właśnie naszym sposobem rozmowy. Mówiąc spokojnie i wyraźnie możemy stać się bardziej interesujący dla naszego rozmówcy niż w przypadku gdybyśmy nie przywiązywali do tego należytej uwagi.

Nieprawidłowa wymowa nie tylko odstrasza potencjalnych przyjaciół, ale również zamyka drzwi do wielu możliwości. Nieprawidłowa wymowa może ograniczyć Państwa szanse na zdobycie dobrej pracy, awans lub udział w projekcie.

Kiedy staramy się poprawić naszą dykcję, wymowę i intonację, dajemy sygnał, że dbamy o siebie i że chcemy, aby nas widziano i słyszano. Pokazujemy również naszym rozmówcom, że ich szanujemy i że jesteśmy zainteresowani komunikacją. Dobra wymowa jest więc nie tylko kwestią estetyki, ale również dobrych manier, szacunku do siebie i zdrowego rozsądku.

Sztuka komunikacji w zawodzie lektora

Oprócz aspektów społecznych istnieją również aspekty praktyczne. Jeżeli nie wiemy, jak wymówić jakieś słowo, możemy nie zostać zrozumiani. Możemy w ten sposób przegapić ważną informację lub instrukcję. Wymowa jest więc ważnym narzędziem komunikacji, którego nie należy zaniedbywać. Niezależnie od tego, czy chcemy zrobić dobre wrażenie, być lepiej zrozumiani, czy po prostu uniknąć potencjalnych nieporozumień, warto poświęcić czas nauczyć się poprawnego wymawiania słów.

Istnieje kilka sposobów, aby poprawić swoją wymowę. Najbardziej oczywistym jest wzięcie udziału w kursie lub warsztatach wymowy. Istnieje również wiele źródeł internetowych, które mogą pomóc Państwu w poprawieniu wymowy. Pierwszym krokiem w poprawie wymowy jest uświadomienie sobie sygnałów języka. Im więcej wiedzą Państwo o pozycji języka podczas wydawania pewnych dźwięków, tym lepiej będą je Państwo potrafili wydobyć.

Ćwiczenia głosu które poprawiają wymowę

Są trzy główne sposoby, aby to osiągnąć:

1. Wykorzystać lustro, aby zobaczyć, co robi język podczas wydawania różnych dźwięków.

2. Nagrać siebie mówiącego słowa, a następnie odsłuchać z powrotem, aby zobaczyć, jak Pan brzmi.

3. Proszę poprosić kogoś innego, żeby Pana posłuchał i dał Panu informację zwrotną na temat Pana wymowy.

Wielu z nas czasem doświadczyło sytuacji, że ktoś kiedyś powiedział nam że mamy fajny głos. Głos, jaki chętnie można użyć jako lektor do reklam bądź też jako głos dziennikarza-prezentera radiowego. Zapewne kilka osób po takiej informacji zadało sobie samemu pytanie czy faktycznie jest coś w moim głosie.

Wielu postanowiło sprawdzić swoje możliwości przed mikrofonem i być może dla wielu ta informacja stała się na tyle skuteczna że zmieniła ich życie zawodowe. Dobry lektor do reklam radiowych i telewizyjnych to ktoś z dobrze wyszkolonym głosem. Kto potrafi nad nim panować i umiejętnie się nim bawić podczas opowiadania lub czytania książek.

Lektor do filmów youtube

Czy każdy może zostać lektorem ? Oczywiście , że każdy. Jednak czy każdy będzie w stanie się z tego utrzymać ? To już zupełnie inna sprawa. Aby przyciągać uwagę swoim głosem na rynku pracy należy wpierw posiadać coś unikalnego co może wyróżnić nas od pozostałych głosów. Na pewno podstawowym kryterium wyboru głosu do reklamy jest jest jego barwa. Nie oszukujmy się myśląc , że z mało ciekawą barwą podbijemy rynek i będziemy się mogli utrzymać z pracy jako lektor reklamy.

Tylko przyjemne swoją barwą głosy mogą zostać zauważone w branży lektorskiej. Stąd też zanim się „nakręcimy” na pracę w reklamie swoim głosem spotkajmy się w jakimś studiu nagraniowym z realizatorem dźwięku. Zapytajmy go o to jak nas słychać pod kątem pracy w zawodzie lektora. Jeśli faktycznie mamy szansę zaistnieć w tej profesji to dowiemy się o tym i będziemy mogli rozpocząć przygotowywania do ćwiczenia swojego głosu pod kątem zawodowym.

Jak już wspomniałam, nie każdy może utrzymać się z bycia lektorem. Aby głos dobrze brzmiał w branży, powinien mieć unikalny tembr, który odróżni się od innych głosów. Jednak nawet jeżeli głos jest wyjątkowy i przyjemnie brzmiący s, są jeszcze inne czynniki, które wchodzą w grę. Jednym z najważniejszych czynników jest doświadczenie. Im więcej doświadczenia, tym większe są szanse, że zostanie ktoś zatrudniony do pracy z głosem.

Świadome czytanie tekstu podstawą pracy jako lektor

Innym czynnikiem, który może wpłynąć na karierę lektora, jest umiejętność przyjmowania poleceń. Jeżeli ktoś nie jest dobry w przyjmowaniu poleceń od reżysera, to nie będzie w stanie dobrze poradzić sobie w branży. Wreszcie, nastawienie również odgrywa rolę w sukcesie pracy jako lektor. Jeżeli ktoś nie jest pozytywnie i entuzjastycznie nastawiony do swojej pracy, będzie to widoczne w wynikach.

Jeśli jednak realizator stwierdzi, że nasz głos nie jest na tyle ciekawy aby przykuć swoją uwagą to możemy być pewni, że branża będzie dla nas bezlitosna. To może oznaczać stratę czasu, pieniędzy oraz rozczarowanie po upływie poświęconego czasu, że niestety się nie udało.

Zawsze jednak jest jakieś wyjście z zaistniałej sytuacji i nawet w przypadku zdecydowanej klapy na rynku reklamy, możemy we własnym zakresie spróbować używać swojego do filmów na youtube, do nagrywania audiobooków czy też do prezentacji multimedialnych. Jest wiele osób dla których praca głosem jest zajęciem dodatkowym. A w przypadku projektów multimedialnych dostępnych w internecie chyba każdy może się w tym przypadku wykazać.

Głos do pracy w radiu jako prezenter

Oczywiście nie każdy z nas ma głos, który można usłyszeć w radiu lub w reklamach, ale możemy go wykorzystać do innych celów. Może nie uda nam się zarobić na naszym głosie dużych pieniędzy, ale możemy go wykorzystać do promocji siebie lub swojej firmy. Zobaczmy, jak możemy to zrobić.

Istnieją wiele sposobów na wykorzystanie naszego głosu. Możemy go używać do filmów na youtube, do nagrywania audiobooków lub prezentacji multimedialnych.

Gdy tworzymy filmik dla YouTube możemy użyć naszego głosu, aby przedstawić siebie lub naszą firmę. Możemy go również wykorzystać do opisania treści filmu. Jeżeli nagrywamy audiobooka, nasz głos może być wykorzystany do opowiedzenia historii. A jeśli tworzymy prezentację multimedialną, możemy wykorzystać nasz głos do podawania wskazówek lub przekazywania informacji o slajdach.

Gdy wykorzystujemy nasz głos do tych celów, mamy większe szanse, że zostaniemy zauważeni. A jeżeli jesteśmy dobrzy w tym, co robimy, możemy nawet mieć szansę zacząć realizować się zawodowo.

Bank głosów do reklamy

Praca jako lektor reklamy niesie ze sobą wiele przyjemnych aspektów w postaci finansowej. Jeśli nasz głos jest na tyle popularny, że stał się głosem reklamy korporacji spożywczej, farmaceutycznej czy może głosem stacji radiowej. W takim przypadku możemy liczyć na stałe zlecenia dzięki którym praca jako lektor stanie się stałym źródłem naszego utrzymania.

Lektor reklam to praca dająca satysfakcję, nienormowany czas pracy oraz dużą samodzielność. Jest wskazana dla osób zorganizowanych i punktualnych gdyż w wielu przypadkach zlecenia są wysyłane na ostatnią chwilę i często materiał audio trzeba przygotować w bardzo krótkim czasie. Z racji tego, że internet stał się bardzo popularnym medium, w zawodzie lektora można pracować na odległość (oczywiście posiadając odpowiedni sprzęt do rejestracji głosu) i swoje nagrania wysyłać pocztą elektroniczną.

Jeśli już będziesz zarabiać swoim głosem jako lektor z pewnością Twój głos znajdzie się w wielu bankach głosów z których to klienci wybierają te najlepsze. Aby umieścić swój głos w banku głosów wystarczy nagrać dobre demo i wysłać je do studiów nagrań które takie banki głosów posiadają.

 

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.